Financial Controller

Heb jij een passie voor cijfers en financiën? Ben je vertrouwd met boekhoudkundige principes,  financiële rapportering en analyses? Dan is Infano vzw op zoek naar jou!

Je functie:

Binnen het departement Financiën staat de dienst audit en controle onder andere in voor het financieel beheer dat betrekking heeft op de opmaak en opvolging van het budget, de lange termijn forecasts, de maandrapportering, de kostenanalyses, de analytische boekhouding, …

  • Je ondersteunt de beslissingen van de financieel directeur met de nodige financiële informatie. Dit omvat onder andere volgende taken:
  • Je helpt bij het verzamelen, analyseren, structureren en rapporteren van de noodzakelijke gegevens voor een vlot verloop van de budgetprocedure
  • Je staat mee in voor de financiële opvolging van de budgetten en actuele cijfers om tijdig afwijkingen op te sporen en aanbevelingen en suggesties te kunnen doen
  • Je bent mee verantwoordelijk voor het updaten en monitoren van de analytische boekhouding als analysetool voor de interne en externe rapportering
  • Je verzamelt financiële informatie met een kritische ingesteldheid en staat in voor een onderbouwde rapportering die de directie moet toelaten adequate beslissingen te nemen inzake kostenbeheer en investeringen
  • Je voert complexe en/of volledige analyses uit van reële en/of geraamde gegevens en

controleert de volledigheid en de juistheid om de relevantie van de financiële resultaten te garanderen en op basis van die analyses, formuleer je adviezen ter ondersteuning van vergaderingen

  • Je bent verantwoordelijk voor de voorbereiding van interne of externe audits
  • Je denkt mee na over de continue verbetering van de processen en de tools voor beheerscontrole en blijft op de hoogte van de ontwikkelingen binnen jouw vakdomein

Je profiel:

  • Je bent in het bezit van een masterdiploma in een economische of financiële richting
  • Je bent vertrouwd met concepten inzake beheerscontrole, financiële analyse en processen voor financiële monitoring
  • Je hebt een goede kennis van MS Excel en boekhoudkundige beheertools
  • Je beschikt over een analytische en kritische geest en werkt nauwkeurig
  • Je bent dynamisch en beschikt over verantwoordelijkheidsgevoel
  • Je bent een discreet persoon die de vertrouwelijkheid van de verwerkte informatie respecteert
  • Je werkt proactief en autonoom en hebt zin voor initiatief
  • Je bent stressbestendig en beschouwt het meewerken aan een kostenbewuste en kostenefficiënte strategie als een uitdaging

Ons aanbod:

  • Een voltijds contract van 38u
  • Een steeds groeiende organisatie en leuke collega’s
  • Doorgroeimogelijkheden binnen een dynamische organisatie
  • Marktconforme verloning aangevuld met extralegale voordelen:
    • Maaltijdcheques
    • Laptop
    • Hospitalisatieverzekering
    • Bedrijfswagen + tankkaart
    • Groepsverzekering
  • Mogelijkheid tot vorming om jezelf te blijven ontplooien
  • Mogelijkheid tot thuiswerken

Interesse?
Solliciteer via ons elektronisch sollicitatieformulier.